Ogłoszenia i komunikaty
Informacja o terminie rozpatrzenia Raportu o stanie Gminy Baranów za rok 2023
- Szczegóły
Podczas sesji Rady Gminy Baranów w dniu 21 czerwca 2024 r. odbędzie się debata nad Raportem o stanie Gminy Baranów za rok 2023. Planowany termin rozpoczęcia sesji godz. 13:00.
W debacie będą mogli wziąć udział radni Rady Gminy oraz mieszkańcy Gminy Baranów, którzy złożą Przewodniczącemu Rady Gminy Baranów pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób - warunek ten wynika z art. 28aa ust. 7 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. 609).
Zgłoszenia przyjmowane będą do dnia 20 czerwca 2024 roku (ostatni dzień przed dniem sesji Rady Gminy) w Urzędzie Gminy Baranów, ul. Rynek 14, sekretariat, w godzinach pracy Urzędu Gminy.
Druk zgłoszenia można pobrać pod tym linkiem.
Mieszkańcy będą dopuszczani do głosu w debacie nad Raportem o stanie gminy według kolejności otrzymania zgłoszenia przez Przewodniczącego Rady Gminy.
Przewidziane jest wystąpienie maksymalnie 15 mieszkańców (warunek ten wynika także z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. - art. 28aa pkt 8), a o możliwości zabrania głosu decyduje kolejność zgłoszeń. Uczestnicy debaty mają prawo do jednokrotnego wystąpienia, bez ograniczenia czasowego.
Bezpłatne badania profilaktyczne
- Szczegóły

w dniu 24 maja 2024r.
Mieszkańcy Gminy Baranów będą mogli wykonać profilaktyczne badania podstawowe: EKG, lipidogram, badanie poziomu glukozy, pomiar masy ciała, pomiar ciśnienia. Badania będą wykonane przez studentów kierunku Pielęgniarstwa Lubelskiej Akademii WSEI.
Data: 24 maja 2024 r. od godziny 9:00
Miejsce: ul. Rynek 4,
Siedziba Gminnego Centrum Kultury w Baranowie (stara plebania).
OBWIESZCZENIE/ ZAWIADOMIENIE o wydanych postanowieniach oraz zebraniu dowodów i materiałów do wydania decyzji nr GK.6733.1.2.2024 o ustalaniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
- Szczegóły
OBWIESZCZENIE/ ZAWIADOMIENIE
o wydanych postanowieniach oraz zebraniu dowodów i materiałów do wydania decyzji nr GK.6733.1.2.2024 o ustalaniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977) oraz art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
zawiadamia się, że:
zostały wysłane pisma o uzgodnienie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na: rozbudowie mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w Baranowie wraz z infrastrukturą towarzyszącą, usytuowanej na dz. o nr ew.: 863/1, 864, 865/1, 866/1 obręb Baranów.
Pisma o uzgodnienie zostały wysłane do:
- Starosty Puławskiego – Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa;
- Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Dyrektor Zarządu Zlewni w Zamościu;
- Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Lublinie.
oraz został zebrany materiał dowodowy.
W związku z powyższym zostały wydane następujące postanowienia uzgadniające lokalizację inwestycji celu publicznego przez:
- Starostę Puławskiego – Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa – postanowienie nr AB.6123.30.2024.AKA z dnia 22.04.2024 r. dokonane na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 6 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Uzgodnień dokonuje się w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego, z tym że zażalenie przysługuje wyłącznie inwestorowi. W przypadku niezajęcia stanowiska przez organ uzgadniający w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie - uzgodnienie uważa się za dokonane.
Niewyrażenie stanowiska w terminie 21 dni od dnia otrzymania projektu decyzji, przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska uznaje się za uzgodnienie decyzji. W przypadku odmowy uzgodnienia projektu decyzji przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska zażalenie przysługuje wyłącznie, jeżeli odmowa uzgodnienia dotyczy rezerwatu przyrody lub nastąpiła z uwagi na możliwość znacząco negatywnego oddziaływania na cele ochrony obszaru Natura 2000.
W związku z powyższym uzgodnienia uważa się za dokonane.
Strony mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy, oraz składać wnioski i uwagi w Urzędzie Gminy w Baranowie, ul. Rynek 14, 24-105 Baranów, pok. nr 14, w godzinach pracy Urzędu, tj. poniedziałek od godz. 800 do godz. 1600, wtorek - piątek od godz. 700 do godz. 1500 w terminie 7 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego w wypadku zawiadomienia przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłaszania, zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Kursowanie bezpłatnego autobusu na terenie gminy Baranów w dniu wyborów 21 kwietnia 2024r.
- Szczegóły
Mobilny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich
- Szczegóły

Jesteś przedsiębiorcą/bezrobotnym i chcesz się dowiedzieć gdzie można uzyskać wsparcie na podniesienie kwalifikacji korzystając
ze szkoleń z dofinansowaniem z Unii Europejskiej ?
Chcesz się dowiedzieć w jaki sposób i skąd pozyskać
środki dla swojej firmy na odnawialne źródła energii i inne inwestycje?
zapraszamy na
Mobilny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich
23 kwietnia (wtorek) 2024 r. do Urzędu Gminy Baranów, ul. Rynek 14 w godz. 09:00-14:00
Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich, działająca na terenie województwa lubelskiego, od czerwca 2011 roku. realizuje przedsięwzięcie, którego celem jest ułatwienie mieszkańcom dostępu do informacji i wiedzy dotyczącej możliwości wsparcia różnych inicjatyw z funduszy Unii Europejskiej. W ramach Mobilnych Punktów Informacyjnych konsultanci odwiedzają poszczególne miasta i gminy województwa.
Obwieszczenie Wójta Gminy Baranów z dnia 10 kwietnia 2024 r. (OŚ.6220.7.12.2023-2024)
- Szczegóły
Na podstawie art. 30, art. 33 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U z 2023 r. poz. 1094 ze zm.) oraz art. 49 ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.)
Wójt Gminy Baranów
zawiadamia
że w ramach prowadzonego postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn. „Uruchomienie instalacji odzysku metali szlachetnych i kolorowych z magazynów energii przy ulicy Tartacznej w Baranowie - dz. nr ewid. 2694/6 obręb Baranów, gmina Baranów”, w dniu 10 kwietnia 2024 r. zostało wydane postanowienie znak: OŚ.6220.7.11.2023-2024 nakładające obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia i ustalające zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
Informuję, że z treścią postanowienia można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Baranów, ul. Rynek 14, 24 – 105 Baranów, pokój nr 14 w godzinach pracy urzędu.
Obwieszczenie podaje się do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie w Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Baranów oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Baranów oraz sołectwa Baranów.
Wójt Gminy Baranów
Mirosław Roman Grzelak
ZAWIADOMIENIE / OBWIESZCZENIE o wszczęciu postępowania administracyjnego (GK.6733.1.2.2024)
- Szczegóły
ZAWIADOMIENIE / OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania administracyjnego
Wójt Gminy Baranów zawiadamia na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977) oraz art. 10 i 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania (Dz. U. z 2023 r., poz. 775), że na wniosek z dnia 07 marca 2024 r. ALTERECO Sp. z o.o. działającej w imieniu inwestora Gminy Baranów ul. Rynek 14 24-105 Baranów, zostało wszczęte postępowanie administracyjne
w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na:
rozbudowie mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w Baranowie wraz z infrastrukturą towarzyszącą, usytuowanej na dz. o nr ew.: 863/1, 864, 865/1, 866/1 obręb Baranów.
Strony mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy, oraz składać wnioski i uwagi w Urzędzie Gminy w Baranowie, ul. Rynek 14, 24-105 Baranów, pok. 14, w godzinach pracy Urzędu, tj. poniedziałek od godz. 800 do godz. 1600, wtorek - piątek od godz. 700 do godz. 1500 w terminie 7 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego w wypadku zawiadomienia przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłaszania, zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Kursowanie bezpłatnego autobusu na terenie gminy Baranów w dniu wyborów 7 kwietnia 2024r.
- Szczegóły
Ogłoszenie o wynikach otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu w dyscyplinie piłka nożna na terenie Gminy Baranów w 2024 roku.
- Szczegóły
Wójt Gminy Baranów informuje, że w otwartym konkursie ofert na realizację zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu w dyscyplinie piłka nożna na terenie Gminy Baranów w 2024 roku. Została złożona 1 oferta – Uczniowskiego Klubu Sportowego „ Laskowia” w Baranowie. Klubowi została przyznana dotacja w kwocie 30 000,00 zł (trzydzieści tysięcy złotych).
OGŁOSZENIE Kontrola zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Baranów
- Szczegóły
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zgodnie z art.6 ust. 5a oraz 5aa ustawy z dnia
13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1469) nałożony został na Wójtów, Burmistrzów
i Prezydentów Miast obowiązek prowadzenia co najmniej raz na dwa lata kontroli nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe (szamba) oraz przydomowe oczyszczalnie ścieków.
Kontrola polega na sprawdzeniu zawartej umowy z przedsiębiorcą oraz okazaniu dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za tę usługę (rachunki, faktury vat). Należy pamiętać, że posiadane rachunki muszą potwierdzać regularność opróżniania zbiorników bezodpływowych.
W przypadku posiadania przydomowych oczyszczalni ścieków, należy pamiętać o obowiązku pozbywania się osadów ściekowych (zgodnie
z instrukcją eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków), co musi zostać również odpowiednio udokumentowane, tj. poprzez podpisanie umowy na wywóz osadów ściekowych oraz posiadanie dowodów uiszczania opłaty za w/w usługę. Kontrolą również objęty będzie stan techniczny zbiorników.
Upoważnieni pracownicy Urzędu Gminy Baranów będą przeprowadzać kontrole od 1 grudnia 2023 r., według niżej podanego planu kontroli. Kontrole będą przeprowadzane na terenie nieruchomości bądź w siedzibie Urzędu Gminy Baranów po wcześniejszym wezwaniu właściciela danej nieruchomości do okazania niezbędnych dokumentów.
Plan kontroli
nieruchomości w zakresie usuwania nieczystości ciekłych gromadzonych w zbiornikach bezodpływowych lub osadnikach instalacji przydomowych oczyszczalni ścieków położonych na terenie gminy Baranów.
|
L.p. |
Zakres kontroli |
Kontrolujący |
Termin kontroli |
|
1. |
Weryfikacja istniejących zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków. Weryfikacja zawartych umów na wywóz nieczystości ciekłych. |
Upoważnieni pracownicy Urzędu Gminy Baranów |
IV kwartał 2023 r. |
|
2. |
Nieruchomości położone na terenie Gminy Baranów w miejscowościach: Baranów, Pogonów, Motoga, Dębczyna, Zagóźdź, Składów, Gródek, Łukawica, Łukawka, Karczunek, Huta, Nowomichowska |
Upoważnieni pracownicy Urzędu Gminy Baranów |
I kwartał 2024 r. |
|
3. |
Nieruchomości położonych na terenie Gminy Baranów w miejscowościach: Kozioł, Wola Czołnowska, Klin, Czołna, Łysa Góra, Niwa, Śniadówka |
Upoważnieni pracownicy Urzędu Gminy Baranów |
II kwartał 2024 r. |
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2, 3a i 3b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1469, dalej: „ustawa”) na właścicielu nieruchomości spoczywa obowiązek przyłączenia tej nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej. Jeżeli nie ma takiej możliwości lub jest to technicznie lub ekonomicznie nieuzasadnione, nieruchomość musi zostać wyposażona w zbiornik bezodpływowy (szambo) lub w przydomową oczyszczalnię ścieków, spełniające wymagania określone w przepisach odrębnych.
W związku z powyższym informujemy, że osoby które nie mają jeszcze podpisanych umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników
z przydomowych oczyszczalni ścieków powinny to uczynić niezwłocznie.
Podstawa prawna:
Art. 9u ust. 1, art. 5 ust. 1 pkt 2, 3a i 3b oraz art. 6 ust. 5a i 5aa ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2023 r. poz. 1469).
Prosimy Państwa o współpracę i udostępnienie niezbędnych dokumentów będących przedmiotem kontroli.
Jednocześnie informujemy, że zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, gminy mają obowiązek prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych na nieczystości płynne (szamb) oraz ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków.
W związku z tym mieszkańcy Gminy Baranów, którzy nie są podłączeni do sieci kanalizacyjnej mają obowiązek wypełnić druk zgłoszenia posiadanego zbiornika bezodpływowego (szamba) lub przydomowej oczyszczalni ścieków i dostarczyć do Urzędu Gminy w Baranowie.
Druki zgłoszenia dostępne są w Urzędzie Gminy Baranów (pok. 1 i 14) oraz pod niniejszym ogłoszeniem.
Wypełnione druki zgłoszeń do ewidencji należy składać w Urzędzie Gminy Baranów, pok. nr 1 i 14, pocztą na adres Urząd Gminy Baranów,
ul. Rynek 14, 24 – 105 Baranów.
Inne informacje
Zgodnie z art. 10 ust. 2 i 2d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2023 r., poz. 1469 ze zm.), kto nie wykonuje ww. obowiązków oraz utrudnia przeprowadzenia kontroli podlega karze grzywny 500 – 5000 zł.
Wójt Gminy Baranów
/-/ Mirosław Roman Grzelak
Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych z terenu gminy Baranów31.15 KB
Strona 10 z 43












Gmina Baranów informuje, że realizacja zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest – część 2” jest dotowana na podstawie umowy nr 082/2025/D/OZ z dnia 20.06.2025 r. zawartej z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie. Kwota dofinansowania obejmuje 100 % kosztów kwalifikowanych tj. kosztów zbierania, transportu i unieszkodliwienia materiałów zawierających azbest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.