Mirosław Roman Grzelak

tel. (81) 883-40-27
tel. (81) 883-40-45
fax. (81) 883-40-41

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny przyjęć interesantów:
Poniedziałek - 8:00 - 16:00
Wtorek - Piątek - 7:00 - 15:00

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie informuje, że w siedzibie Ośrodka są przyjmowane wnioski w formie tradycyjnej (papierowej) w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego 500+, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego na okres zasiłkowy 2018/2019.

Wnioski można składać także drogą elektroniczną za pośrednictwem bankowości elektronicznej oraz przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl

Obowiązujące formularze wniosków i załączników do świadczeń:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie informuje, że wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego 500+, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i świadczenia "Dobry Start" na okres zasiłkowy 2018/2019 są przyjmowane:

  1. drogą elektroniczną za pośrednictwem bankowości elektronicznej oraz przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl;
  2. w formie tradycyjnej (papierowej) w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baranowie z wyjątkiem świadczenia "Dobry Start", przyjmowanego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Baranowie.

Informujemy, że od dnia 1 lipca 2018 r. będą przyjmowane wnioski na świadczenie "Dobry Start" online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia 2018 r. drogą tradycyjną (papierową) przez Zespół Szkolno–Przedszkolny w Baranowie.

pdfKlauzula informacyjna ogólna378.02 KB

pdfKlauzula informacyjna - Formularz kontaktowy115.41 KB

pdfKlauzule dotyczące spełniania obowiązku informacyjnego z Art 13 RODO521.04 KB

pdfKlauzula informacyjna - Transmisje obrad rady gminy493.76 KB

pdfKlauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych niezbędnych do wykonania umów w związku z realizacją projektu "OZE w Gminie Baranów"493.54 KB

pdfKlauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą o zmianie imienia i nazwiska)514.17 KB

pdfKlauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)500.64 KB

pdfKlauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych)530.46 KB

pdfKlauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych oraz ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. KPA)550.2 KB

pdfKlauzula informacyjna – załatwianie sprawy w sposób milczący469.44 KB

pdfKlauzula informacyjna - Przetwarzanie na podstawie art. 11 pkt. 1 lub 8 Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym142.57 KB

pdfKlauzula informacyjna - Przetwarzanie na podstawie art. 11 pkt. 3 lub 7 lub 9 Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym142.99 KB

pdfKlauzula informacyjna - Przetwarzanie na podstawie art. 17 pkt. 1 lub 11 Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym140.99 KB

pdfKlauzula informacyjna - Przetwarzanie na podstawie art. 17 pkt. 4 lub 9 lub 12-14 Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym144.67 KB

pdfKlauzula informacyjna - Przetwarzanie na podstawie art. 37a ust. 1 Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym zgodnie z art. 37b ust. 2 pkt. 8 Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym143.31 KB

pdfKlauzula informacyjna - Przetwarzanie na podstawie art. 37a ust. 1 Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym zgodnie z art. 37b ust. 3 Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym141.78 KB

Funkcję Inspektora Ochrony Danych w Urzędzie Gminy Baranów pełni Pan Paweł Kamola e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie informuje, że od dnia 1 sierpnia 2017r. będą przyjmowane wnioski na nowy okres zasiłkowy w sprawie ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczenia wychowawczego (500+).

  • W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenia rodzinne na nowy okres zasiłkowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami do dnia 31 sierpnia 2017r., ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 31 października 2017r.
  • W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenia rodzinne na nowy okres zasiłkowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami od dnia 1 września do dnia 31 października, ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 31 grudnia 2017r.
  • W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenia rodzinne na nowy okres zasiłkowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 listopada do dnia 31 grudnia 2017r., ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do 28 lutego 2018r.
    W przypadku złożenia wniosku o świadczenie wychowawcze w kolejnych miesiącach, tj. od listopada 2017r. prawo do świadczeń ustala się począwszy od miesiąca, w którym wpłynął wniosek z prawidłowo wypełnionymi dokumentami.

Od dnia 1 sierpnia 2017r. obowiązują nowe formularze wniosków i załączników do poszczególnych świadczeń:

Wnioski należy wypełnić dużymi literami, czytelnie.
Należy sprawdzić, czy we wszystkich koniecznych miejscach są podpisy.
Wypełniony wniosek można złożyć osobiście, listownie lub przez internet za pomocą:

  • ministerialnego Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia,
  • bankowości elektronicznej,
  • PUE ZUS- Platformy Usług Elektronicznych ZUS,
  • ePUAP- elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej.

Uwaga! Częściowej zmianie uległy zasady ustalania prawa do świadczenia wychowawczego 500+, świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego.

Najistotniejsze zmiany w ustawach: o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, o świadczeniach rodzinnych oraz o pomocy osobom uprawnionym do alimentów

Powiększ grafikę: Dyplom za I miejsce w finale konkursu Samorządowy Lider Zarządzania 2012 - Usługi techniczne

4 grudnia 2012 r. w Senacie RP odbyła się konferencja podsumowująca konkurs "Samorządowy Lider Zarządzania 2012 - Usługi techniczne". Urząd Gminy Baranów reprezentowali: Wójt Gminy Baranów Pan Robert Gagoś oraz Sekretarz Gminy Pan Robert Litwinek.

Urząd Gminy Baranów znalazł się w gronie finalistów konkursu, zdobywając I miejsce w dziedzinie "Gospodarka komunalna" w kategorii gmin wiejskich za projekt pn. "Wprowadzenie na terenie gminy Baranów nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi".

Znak jakości Przyjazny urząd

W 2016 r. Urząd Gminy Baranów został jako jedyny z terenu województwa lubelskiego wyróżniony prestiżowym tytułem i znakiem jakości "Przyjazny urząd".

Wyróżnienie przyznawane jest tym samorządom, które reprezentują w swoim codziennym funkcjonowaniu najwyższe standardy jakościowe.

Przyznany Urzędowi Gminy Baranów znak jakości "Przyjazny urząd" będzie niewątpliwie przyczynkiem do dalszego wprowadzania rozwiązań służących polepszeniu obsługi mieszkańców naszej gminy.

Ogólnopolski Konkurs o Znak Jakości "Przyjazny Urząd" promuje jednostki szeroko rozumianego sektora publicznego (np. urzędy miast, starostwa powiatowe, urzędy pracy, izby celne itp.), które wyróżniają się wysoką jakością obsługi klienta (interesanta), profesjonalizmem i rzetelnością w działaniu oraz nowoczesnymi rozwiązaniami w zakresie kultury pracy.

Godło "Przyjazny Urząd" przyznaje Kapituła złożona z naukowców pracujących na czołowych polskich uniwersytetach, m.in. Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytecie Wrocławskim, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) jest systemem służącym do przekazywania informacji (wniosków, pism lub innych dokumentów) w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej (Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 roku w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz.U.05.200.1651)).

W celu skorzystania z ESP Urzędu Gminy Baranów dostępnej na platformie ePUAP, należy spełnić poniższe warunki:

Adres skrytki Urzędu Gminy Baranów na ePUAP: /4694atgxqv/skrytka

Istnieje możliwość skorzystania z formularza elektronicznego Pisma ogólnego do podmiotu publicznego na platformie ePUAP.

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) dostepna jest pod adresem: http://epuap.gov.pl/.

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) jest narzędziem umożliwiającym obywatelom, przedsiębiorcom oraz instytucjom publicznym realizację usług administracji publicznej przez sieć teleinformatyczną (Zgodnie z ustawą z dnia 12 lutego 2010 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.10.40.230)).

Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu:

  • Przekazanie dokumentu poprzez ESP Urzędu Gminy Baranów na platformie ePUAP;
  • Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu do sekretariatu instytucji, mieszczącego się w pokoju nr 10 przy ul. Rynek 14 w Baranowie na następujących nośnikach danych:
    • Pamięć masowa USB 2.0 lub 3.0;
    • Płyta CD-RW.

Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:

  • Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes
  • Akceptowalne formaty załączników to:
    • ODT, DOC, DOCX, RTF, TXT, PDF
    • XLS, XLSX, ODS
    • GIF, TIF (TIFF), JPG (JPEG), PNG, SVG
    • XML
    • ZIP, 7Z
  • Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 15 megabajtów (MB)
  • Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.