Prosimy naszych Wnioskodawców i Beneficjentów o rozwagę w wyborze dostawcy i firmy instalacyjnej do wykonania wymiany źródła ciepła z dofinansowaniem programu  „Czyste Powietrze”.

Płacicie Państwo za zakup i montaż nowego źródła ciepła np. pompy ciepła
– i refinansujecie zrealizowane zadanie z przyznanej i należnej Wam dotacji w ramach programu „Czyste Powietrze”!

Niestety, zdarzają się na rynku usług nieuczciwy wykonawcy, którzy oferują usługi i produkty niskiej jakości oraz zawyżają ceny.

Zwracamy uwagę, że wybór firmy sprzedającej urządzenie jak i wykonującej jego montaż należy do Państwa - naszych Wnioskodawców i Beneficjentów.

Prosimy Państwa o ostrożność i rozwagę, w szczególności w przypadku  oferty akwizytorów na instalację źródła ciepła, w tym POMPY CIEPŁA. Nieuczciwi sprzedawcy proponują niedopasowane do Waszego domu i potrzeb - niskiej jakości urządzenia, które w okresie grzewczym zużywają dużo prądu, a ich trwałość i jakość jest słaba.

Prosimy o dokładne i uważne sprawdzenie firmy i jej oferty jeszcze przed podpisaniem umowy, w szczególności jeśli mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości co do:

- oferowanej ceny usługi i produktu,

- oferowanych parametrów urządzenia lub instalacji,

- oferowanych warunków serwisowych i gwarancji.

Prosimy o uważność i podejmowanie decyzji bez pośpiechu, w konsultacji z gminnym punktem konsultacyjno – informacyjnym, sołtysem lub regionalnie funkcjonującym wfośigw. Warto sprawdzić parametry urządzenia i jego rzeczywistą cenę w internecie. Można także porozmawiać ze znajomymi i sąsiadami, którzy taki proces inwestycyjny mają już za sobą. Warto też skorzystać z funkcjonującej w ramach programu „Czyste Powietrze” tzw. listy ZUM (listy zielonych urządzeń i materiałów) - dostępnej online pod adresem https://lista-zum.ios.edu.pl/, która zawiera zweryfikowane urządzenia i materiały o potwierdzonej jakości.

Przede wszystkim warto współpracować z firmami poleconymi i znanymi na lokalnym rynku.

Prawidłowo zrealizowana inwestycja z dotacją z programu „Czyste Powietrze” to niższe koszty ciepła w Waszych domach, a tym samym niższe wydatki na ogrzewanie.

Zależy nam na Państwa bezpieczeństwie i wyłącznie korzyściach uzyskanych z programu „Czyste Powietrze”.

Życzymy Państwu spotkań wyłącznie z rzetelnymi firmami i satysfakcji ze zrealizowanej inwestycji!

uwaga dodatkowa:

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) nie promuje konkretnych firm sprzedających urządzenia, instalacyjnych oraz wykonawczych.

Państwa nieufność powinno wzbudzić powoływanie się firmy na partnerstwo z NFOŚiGW w programie priorytetowym „Czyste Powietrze”, co nie ma uzasadnienia w praktyce. Bezpośrednimi partnerami operacyjnymi w programie „Czyste Powietrze” w odniesieniu do NFOŚiGW są wojewódzkie fundusze ochrony środowiska
i gospodarki wodnej (wfośigw) oraz GMINY (w programie „Czyste Powietrze” uczestniczy ponad 86% gmin
w skali Polski), a także wybrane banki, wskazane na stronie internetowej: czystepowietrze.gov.pl .

OBWIESZCZENIE

o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy polegającej na budowie farmy fotowoltaicznej (elektrowni słonecznej) wraz z infrastrukturą towarzyszącą, o łącznej mocy do 2,0 MW, sytuowanej na części działki o nr ew. 355/4, położonej w obrębie geodezyjnym Łukawka, gm. Baranów.

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977) oraz art. 10 i 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775)

 zawiadamiam, że:

na wniosek z dnia 17 maja 2023 r. (data wpływu: 19 maja 2023 r.), uzupełniony  dnia 07 czerwca  2023 r.  Sun Hunter 37 Sp. z o.o., ul. Krasickiego 36A, 30-503 Kraków, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy polegającej na budowie farmy fotowoltaicznej (elektrowni słonecznej) wraz  z infrastrukturą towarzyszącą, o łącznej mocy do 2,0 MW, sytuowanej na części działki o nr ew. 355/4, położonej w obrębie geodezyjnym Łukawka, gm. Baranów.

 Strony mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy, oraz składać wnioski i uwagi  w  Urzędzie Gminy w Baranowie, ul. Rynek 14, 24-105 Baranów, pok. 14, w godzinach pracy Urzędu, tj. poniedziałek od godz. 800  do godz. 1600, wtorek - piątek od godz. 700 do godz. 1500 w terminie 7 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego w wypadku zawiadomienia przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłaszania, zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia

Wójt Gminy Baranów
/-/ Mirosław Roman Grzelak

Zgodnie z art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r., poz. 2556), w związku z art. 39 i 40 oraz art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r.
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094) Wójt Gminy Baranów  
informuje o przystąpieniu do konsultacji społecznych projektu „Programu ochrony środowiska dla
Gminy Baranów na lata 2023-2026 z perspektywą do 2030 wraz z Prognozą oddziaływania na
środowisko skutków realizacji tego programu”.

Projekt dokumentu jest dostępny:

  1. Portalu Partycypacji Społecznej : https://konsultacje.gminabaranow.pl/pl/ekonsultacje/szczegoly/YToyOntzOjI6ImlkIjtzOjI6IjEzIjtzOjQ6InR5cGUiO3M6MToiMSI7fQ__E____E__
  2. Na stronie internetowej: www.gminabaranow.pl
  3. W wersji drukowanej w siedzibie Urzędu Gminy, ul. Rynek 14, 24 - 105 Baranów, pok.14 w godzinach pracy urzędu po wcześniejszym umówieniu wizyty.

Uwagi i wnioski do konsultowanego projektu można składać w terminie 26.06.2023-17.07.2023r:

  1. W formie pisemnej - drogą pocztową na adres: Wójt Gminy Baranów, ul. Rynek 14, 24 – 105 Baranów
  2. za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym - na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zapraszamy wszystkich mieszkańców i zainteresowane strony do składania uwag i propozycji zmian do dokumentu. Organem właściwym do ich rozpatrzenia jest Wójt Gminy Baranów.

Zgodnie z art. 41 ww. ustawy uwagi lub wnioski złożone po upływie wyznaczonego terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.

pdfPROGRAM OCHRONY ŚRODOWISKA DLA GMINY BARANÓW NA LATA 2023-2026 Z PERSPEKTYWĄ DO 2030 ROKU1.43 MBpdfPROGNOZA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO PROGRAMU OCHRONY ŚRODOWISKA DLA GMINY BARANÓW NA LATA 2023-2026 Z PERSPEKTYWĄ DO 2030 ROKU1.43 MB

Podczas sesji Rady Gminy Baranów  w dniu 23 czerwca 2023 r. odbędzie się debata nad Raportem o stanie Gminy Baranów za rok 2022. Planowany termin rozpoczęcia sesji godz. 13:00.

W debacie będą mogli wziąć udział radni Rady Gminy oraz mieszkańcy Gminy Baranów, którzy złożą Przewodniczącemu Rady Gminy Baranów pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób  - warunek ten wynika z art. 28aa ust. 7 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2023 r. poz. 40, ze zm.).

Zgłoszenia przyjmowane będą do dnia 22 czerwca 2023 roku (ostatni dzień przed dniem sesji Rady Gminy) w Urzędzie Gminy Baranów, ul. Rynek 14, sekretariat, w godzinach pracy Urzędu Gminy.

docxDruk zgłoszenia15.89 KB

Mieszkańcy będą dopuszczani do głosu w debacie nad Raportem o stanie gminy według kolejności otrzymania zgłoszenia przez Przewodniczącego Rady Gminy.

Przewidziane jest wystąpienie maksymalnie 15 mieszkańców (warunek ten wynika także z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. - art. 28aa pkt 8), a o możliwości zabrania głosu decyduje kolejność zgłoszeń. Uczestnicy debaty mają prawo do jednokrotnego wystąpienia, bez ograniczenia czasowego.

pdfRaport o stanie Gminy Baranów za rok 20227.09 MB

Szczepienia HPV Ulotka str. 1Szczepienia HPV Ulotka str. 2

Przewoźnik Leszek Wójtowicz (EXPRESSBUS) informuje, że w dniu 9 czerwca 2023 r. nie będzie wykonywał kursów na linii komunikacyjnej Puławy – Baranów – Puławy.

Wójt Gminy Baranów

Działając na podstawie art. 37 ust. 4, art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.  o gospodarce nieruchomościami  (Dz. U. z 2023 r., poz. 344)

 OGŁASZA

pierwszy ustny przetarg nieograniczony na dzierżawę nieruchomości gruntowych położonych w m. Niwa, gmina Baranów, będącej własnością Gminy Baranów

 

Wójt Gminy Baranów
ogłasza konkurs

na kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Baranowie z siedzibą: 24-105 Baranów, ul. Szkolna 2.

Termin składania dokumentów: 3 lipca 2023r. godz. 16:00

pdfOgłoszenie o konkursie449.27 KBpdfKlauzula informacyjna413.03 KB

Nałęczowski Ośrodek Kultury przyjmuje zgłoszenia na Festiwal Kół Gospodyń Wiejskich i Twórców Ludowych  „Tradycyjnie w Nałęczowie”.

Lokalne przysmaki, tradycyjne rękodzieło, inspirujące warsztaty i spotkania z ciekawymi ludźmi, dobra muzyka i relaks w plenerze  - wszystko to podczas dwudniowego Festiwalu Kół Gospodyń Wiejskich!

Spotkajmy się 1 i 2 lipca – „Tradycyjnie w Nałęczowie” Festiwal Kół Gospodyń Wiejskich i Twórców Ludowych. 

Zapraszamy Koła Gospodyń Wiejskich i Twórców Ludowych z terenu powiatu puławskiego, lubelskiego i opolskiego do udziału w drugiej edycji „Tradycyjnie w Nałęczowie” Festiwal Kół Gospodyń Wiejskich i Twórców Ludowych.

Zapraszamy Koła Gospodyń Wiejskich z terenu powiatu puławskiego, lubelskiego i opolskiego do udziału w konkursie kulinarnym „Natura od kuchni”, którego celem jest promocja żywności pochodzenia leśnego.

Konkurs odbędzie się w ramach Festiwalu „Tradycyjnie w Nałęczowie - Festiwal Kół Gospodyń Wiejskich i Twórców Ludowych” 1 - 2 lipca 2023 r.
Konkurs organizowany jest przez KGW Sadurki w ramach pozyskanej dotacji z Lasów Państwowych na promocję żywności pochodzenia leśnego. Partnerem wydarzenia są Lasy Państwowe. Na zwycięzców czekają MEGA atrakcyjne nagrody!!!

 pdfFormularz zgłoszeniowy festiwal KGW306.43 KBpdfKarta zgłoszeniowa do konkursu kulinarnego121.15 KBpdfRegulamin konkursu KWG229.52 KBpdfRegulamin konkursu kulinarnego132.23 KBpdfKlauzula informacyjna109.11 KB

pdfOgłoszenie o wyniku konkursu na kandydata na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Baranowie413.57 KB