Opłatę za umieszczenie w pasie drogowym liniowych urządzeń technicznych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego należy uiszczać bez wezwania w terminie do dnia 15 stycznia każdego roku, z góry za dany rok (art. 40 ust. 13a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 320 ze zm.).
Brak terminowej wpłaty skutkować będzie naliczeniem odsetek, wszczęciem procedury windykacyjnej i naliczeniem kosztów upomnienia. W przypadku dalszego zwlekania z płatnościami, kierowanie do Urzędu Skarbowego tytułów wykonawczych tj. wniosków o przymusowe ściąganie należności, co powoduje obciążenie dłużnika wysokimi dodatkowymi kosztami np. koszty komornicze, koszty egzekucyjne naliczane przez Urząd Skarbowy.
W związku z powyższym prosimy o dokonywanie terminowych wpłat, podając w tytule przelewu numer decyzji Wójta Gminy Baranów (IDB.).










Gmina Baranów informuje, że realizacja zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest – część 2” jest dotowana na podstawie umowy nr 082/2025/D/OZ z dnia 20.06.2025 r. zawartej z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie. Kwota dofinansowania obejmuje 100 % kosztów kwalifikowanych tj. kosztów zbierania, transportu i unieszkodliwienia materiałów zawierających azbest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.