21 maja 2017 r. w Pabianicach odbyła się trzecia edycja zawodów Firefighter Combat Challenge (FCC) o Puchar Komendanta PSP w Pabianicach.

W zawodach wziął udział Adrian Kulik z OSP Baranów.

Adrian zajął bardzo wysokie miejsca:

  • II miejsce w kategorii OSP
  • II miejsce w kategorii tandem mężczyzn (w parze a Rafałem Berezą)
  • V miejsce w kategorii OPEN

Serdecznie gratulujemy !!!

Powiększ zdjęcie: Dyplomy i statuetki zdobyte przez Adriana Kulika w zawodach FCC

Obwieszczenie Wójta Gminy Baranów
o wydaniu decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

Stosownie do art. 53 ust.1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 998)

zawiadamia się,

że w dniu 08 maja 2017 r. na wniosek Powiatowego Zarządu Dróg w Puławach, ul. Składowa 1a, 24-100 Puławy, została wydana decyzja nr GK.6733.1.2017 dla zamierzenia inwestycyjnego polegającego na rozbudowie drogi powiatowej nr 1516L od drogi krajowej nr 17 do drogi gminnej nr 107412L na odcinkach nie objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego w msc. Baranów i Wola Czołnowska.

Informuję o uprawnieniach wszystkich stron postępowania do czynnego udziału w każdym jego stadium. W związku z powyższym strona ma możliwość zapoznania się z zebranym materiałem dowodowym oraz może wypowiedzieć się, co do zebranych dowodów i materiałów w ciągu siedmiu dni od daty otrzymania niniejszego zawiadomienia w Urzędzie Gminy Baranów, ul. Rynek 14, 24-105 Baranów pokój nr 14, w godzinach od 9:00 do 13:00.

Zgodnie z art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego, zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Od decyzji niniejszej służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Baranów w terminie 14 dni od daty obwieszczenia.

Odwołanie powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazać dowody uzasadniające to żądanie.

Wójt Gminy Baranów
/-/ inż. Robert Gagoś

Wójt Gminy Baranów wykonując uchwałę Nr XX/162/2016 Rady Gminy Baranów z dnia 31 października 2016 roku w sprawie wprowadzenia na terenie Gminy Baranów opłaty reklamowej oraz określenia zasad jej ustalania i poboru oraz terminów płatności i wysokości stawek opłaty – informuje, że od dnia 1 stycznia 2017 roku, na terenie Gminy Baranów została wprowadzona opłata reklamowa od umieszczonych tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych.

Obowiązek uiszczania opłaty dla posadowionych w dniu 1 stycznia 2017 roku tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych powstał od dnia 1 stycznia 2017 roku.

Wysokość opłaty wynosi:

  • część stała: 2,45 zł dziennie;
  • część zmienna: 0,20 zł dziennie za 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy.

Z dniem 1 stycznia 2017 roku na terenie Gminy Baranów powstał również obowiązek składania Wójtowi Gminy Baranów deklaracji na opłatę reklamową.

W dniu 11 listopada 2021r. w naszej gminie odbyły się uroczystości  w ramach obchodów Narodowego Święta Niepodległości. Uroczystość rozpoczęła się od mszy św. w intencji Ojczyzny w kościele parafialnym w Baranowie. Celebrując polską niepodległość uczestnicy udali się pod pomnik upamiętniający 10- lecie Odzyskania Niepodległości gdzie odśpiewano hymn narodowy, złożono wieńce oraz zapalono znicze.

Narodowe Święto Niepodległości 11 listopada 2021 r 60Narodowe Święto Niepodległości 11 listopada 2021 r 30Narodowe Święto Niepodległości 11 listopada 2021 r 35Narodowe Święto Niepodległości 11 listopada 2021 r 39

Więcej zdjęć w galerii zapraszamy!

21 stycznia 2019 r. na cmentarzu parafialnym w Baranowie pochowano szczątki 80 żołnierzy armii carskiej, którzy zginęli w bitwie pod Żyrzynem w 1863 roku. Zostały one ekshumowane w związku z budową drogi ekspresowej S17.

Relację z wydarzenia mogą Państwo znaleźć na stronie internetowej Radia Lublin oraz na stronie internetowej TVP3 Lublin.

Powiększ zdjęcie: Pochówek żołnierzy armii carskiej poległych w 1863 r. w bitwie pod Żyrzynem (1) Powiększ zdjęcie: Pochówek żołnierzy armii carskiej poległych w 1863 r. w bitwie pod Żyrzynem (2) Powiększ zdjęcie: Pochówek żołnierzy armii carskiej poległych w 1863 r. w bitwie pod Żyrzynem (3) Powiększ zdjęcie: Pochówek żołnierzy armii carskiej poległych w 1863 r. w bitwie pod Żyrzynem (4) Powiększ zdjęcie: Pochówek żołnierzy armii carskiej poległych w 1863 r. w bitwie pod Żyrzynem (5) Powiększ zdjęcie: Pochówek żołnierzy armii carskiej poległych w 1863 r. w bitwie pod Żyrzynem (6)

Szacowanie szkód w rolnictwie spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi takimi jak:

  • grad,
  • deszcz nawalny,
  • ujemne skutki przezimowania,
  • przymrozki wiosenne,
  • powódź,
  • huragan,
  • piorun,
  • obsunięcie się ziemi

Straty w gospodarstwach rolnych powinny zostać zgłoszone niezwłocznie po wystąpieniu tych zjawisk lub stwierdzeniu ich skutków przez właścicieli gospodarstw rolnych lub działy specjalnych produkcji na formularzach oświadczeń udostępnionych w materiałach poniżej. Wypełnione formularze należy złożyć do właściwego urzędu ze względu na miejsce wystąpienia szkód.

  • Jeżeli w miejscu zamieszkania rolnik nie posiada żadnych upraw, formularz oświadczenia o stratach składa do gminy, w której znajdują się uprawy.
  • W przypadku gospodarstwa rolnego położonego na obszarze co najmniej dwóch gmin, w których wystąpiły szkody, formularze składa się do każdej gminy oddzielnie, wpisując do nich tylko uprawy znajdujące się na terenie danej gminy. Po sporządzeniu protokołów cząstkowych, rolnik przekazuje je do gminy, na terenie której znajduje się siedziba gospodarstwa. Oświadczenie o produkcji zwierzęcej rolnik wypełnia w gminie, w której znajduje się gospodarstwo.
  • W przypadku gdy gospodarstwo rolne posiada grunty rolne poza województwem lubelskim i na gruntach tych powstały szkody, rolnik kontaktuje się z gminami na terenie tych województw. Po sporządzeniu protokołów cząstkowych, producent rolny przekazuje je komisji właściwej ze względu na położenie największej części gospodarstwa, w celu sporządzenia protokołu zbiorczego.

Wszystkie dane dotyczące upraw powinny być zgodne z wnioskiem o dopłaty składanym do ARiMR, który należy udostępnić do wglądu komisji.

Sposób załatwienia sprawy

Po złożeniu oświadczeń przez rolników, pracownicy urzędu gminy sprawdzają kompletność złożonego wniosku o oszacowanie szkód, a następnie wójt (burmistrz, prezydent miasta) przekazuje do Wojewody wniosek o powołanie komisji ds. szacowania szkód (jeśli w gminie funkcjonuje już komisja, niezwłocznie przystępuje do szacowania strat informując o tym Wojewodę za pomocą udostępnionego formularza). Komisje powołane przez Wojewodę dokonują:

  1. oszacowania szkód w terminie do dwóch miesięcy od zgłoszenia, nie później jednak niż:
  • do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż od wschodów upraw, albo
  • w terminie do trzech miesięcy od wystąpienia gradu, deszczu nawalanego, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny – w przypadku szkód w środku trwałym, albo
  • w terminie do 12 miesięcy od ustąpienia wody umożliwiającego komisji rozpoczęcie szacowania – w przypadku szkód spowodowanych przez powódź w budynkach;
  1. dwukrotnego oszacowania szkód spowodowanych przez ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, powódź lub grad w drzewach owocowych:
  • po raz pierwszy – w terminie do 2 miesięcy od dnia powstania tych szkód,
  • po raz drugi – nie później niż w terminie do 12 miesięcy od dnia powstania tych szkód.

Następnie komisje sporządzają protokoły szacowania strat na wzorze obowiązującym w danym roku, udostępnionym na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, potwierdzając tym wystąpienia szkód.

UWAGA! Straty spowodowane suszą zgłaszane są za pomocą aplikacji.

docWniosek o oszacowanie strat85 KBdocOświadczenie dotyczące strat inwestycyjnych w sadach i plantacjach wieloletnich (trwałe straty w drzewach lub krzewach)44 KBdocOŚWIADCZENIE o wielkości produkcji zwierzęcej w gospodarstwie oraz ewentualnych upadkach zwierząt.55 KBdocOświadczenie budynki /sprzęt służący do produkcji rolnej41.5 KB

Wójt Gminy Baranów przypomina, że w dniach

1 – 28 lutego 2025 roku

można składać wnioski o zwrot podatku akcyzowego wraz z fakturami

za okres od 1 sierpnia 2024 roku do 31 stycznia 2025 roku (pokój nr 18 – podatki)

Druki wniosków można pobrać w pokoju nr 18 Urzędu lub ze strony internetowej www.gminabaranow.pl

Prosimy o podawanie numerów rachunków bankowych w celu sprawnej wypłaty zwrotu

pdfWzór wniosku o zwrot podatku akcyzowego878.45 KB

W dniu 19 października br. weszło w życie rozporządzenie Rady Ministrów zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 2024 r. poz. 1506), na podstawie którego o pomoc może ubiegać się producent rolny, w którego gospodarstwie rolnym powstały szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem do dnia 10 września 2024 r. gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu, i które wynoszą powyżej 30% średniej rocznej produkcji rolnej.

Stawki pomocy wynoszą od 1000 zł do 3000 zł w zależności od wysokości szkód w plonie danej uprawy. Pomoc ta nie przysługuje producentowi rolnemu do powierzchni upraw rolnych, do których wnioskował o udzielenie pomocy na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 września 2024 r. w sprawie realizacji przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zadań związanych z udzieleniem nadzwyczajnego wsparcia finansowego sektorowi owoców i warzyw oraz sektorowi wina dotkniętym niekorzystnymi zjawiskami klimatycznymi (Dz. U. poz. 1331.

Dodatkowo rozporządzenie to przewiduje również pomoc stanowiącą równowartość kwoty trzeciej i czwartej raty podatku rolnego ustalonego producentowi rolnemu wnioskującemu o pomoc.

Wnioski w sprawie obydwu rodzajów pomocy należy składać do dnia 15 listopada 2024 r.

Nabór wniosków trwa do 15 listopada 2024 r.

Pomoc będzie udzielana rolnikowi:

  1. któremu został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. będącemu mikroprzedsiębiorstwem, małym albo średnim przedsiębiorstwem;
  3. w którego gospodarstwie rolnym powstały szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2024 r. gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, które zostały oszacowane przez komisję powołaną przez wojewodę i wynoszą powyżej 30% średniej rocznej produkcji roślinnej w gospodarstwie rolnym z trzech ostatnich lat poprzedzających rok, w którym wystąpiły te szkody, albo z trzech lat w okresie pięcioletnim poprzedzającym rok, w którym wystąpiły te szkody, z pominięciem roku o najwyższej i najniższej wielkości produkcji roślinnej.

Wysokość wsparcia:

Wysokość pomocy stanowi równowartość kwoty trzeciej i czwartej raty podatku rolnego ustalonego producentowi rolnemu wnioskującemu o pomoc na 2024 r., przy czym w przypadku, gdy ze złożonych wniosków będzie wynikać, że zapotrzebowanie na pomoc przekracza łącznie kwotę 160 mln zł, do obliczenia wysokości tej pomocy stosowany będzie współczynnik korygujący. Współczynnik korygujący stanowi iloraz kwoty 160 mln zł i kwoty równej zapotrzebowaniu na tę pomoc wynikającemu ze złożonych wniosków oraz jest ustalany z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

Jak składać wnioski:

Wnioski będą przyjmowane do 15 listopada 2024 r. za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ARiMR.

Wszelkie pytania dotyczące naboru Wniosków o udzielenie pomocy finansowej producentowi rolnemu, w którego gospodarstwie rolnym powstały szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem do dnia 10 września 2024 r. gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu należy kierować do właściwych miejscowych palcówek ARiMR (dane kontaktowe:  https://www.gov.pl/web/arimr/oddzialy-regionalne-i-biura-powiatowe);

 pod numerem bezpłatnej infolinii – tel. 800-38-00-84.

W związku z wystąpieniem przymrozków wiosennych oraz gradu Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Czesław Siekierski przygotował rozwiązania pomocowe, które zostały ujęte w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie realizacji przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zadań związanych z udzieleniem nadzwyczajnego wsparcia finansowego sektorowi owoców i warzyw oraz sektorowi wina dotkniętym niekorzystnymi zjawiskami klimatycznymi (Dz. U. poz. 1331).

Rozporządzenie określa m.in. stawkę pomocy dla poszkodowanych producentów rolnych, która wynosi od 1500 zł do 6000 zł na 1 ha powierzchni, w zależności od rodzaju uprawy oraz wysokości straty plonu. Pomoc będzie przysługiwała tym producentom, którzy ponieśli szkody w uprawach spowodowane wystąpieniem gradu w maju br. lub przymrozków wiosennych w okresie od 15 kwietnia do 30 kwietnia 2024 r.

Okres aplikacji o wsparcie trwa 22 dni (tj. od 1 do 22 października br.)