Ogłoszenia i komunikaty
OBWIESZCZENIE o przystąpieniu do sporządzenia Planu Ogólnego Gminy Baranów (GK.0630.1.2025)
- Szczegóły
Na podstawie art. 13i ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.) oraz art. 39 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 46 ust. 1 pkt 1 i art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 z późn. zm.).
zawiadamiam
o podjęciu przez Radę Gminy Baranów Uchwały Nr V/31/2024 z dnia 12 września 2024 r.
w sprawie przystąpienia do sporządzenia Planu Ogólnego Gminy Baranów.
Jednocześnie zawiadamiam, iż w ramach przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu planu ogólnego zostanie sporządzona prognoza oddziaływania na środowisko.
Wnioski do projektu planu ogólnego oraz do prognozy oddziaływania na środowisko w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko ww. projektu należy składać do Wójta Gminy Baranów na piśmie na adres: Urząd Gminy w Baranowie, 24-105 Baranów, ul. Rynek 14 lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. albo za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Gminy na platformie ePUAP w terminie do dnia 28 maja 2025 r.
Wnioski należy składać za pomocą formularza dotyczącego aktu planowania przestrzennego, którego wzór został określony w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. z 2023 r. poz. 2509). Wzór ww. formularza jest dostępny na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/formularz-pisma-dotyczacego-aktu-planowania-przestrzennego oraz stronie internetowej tut. Urzędu.
Składający wnioski do projektu aktu planowania przestrzennego podaje swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazuje, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem.
Organem właściwym do rozpatrzenia złożonych wniosków jest Wójt Gminy Baranów.
Wnioski wniesione po upływie ww. terminu pozostaną bez rozpatrzenia.
Dodatkowe informacje na temat sporządzanego planu ogólnego można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy Baranów, Rynek 14, 24-105 Baranów.
Wójt Gminy Baranów
Mirosław Roman Grzelak
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z procedurą planistyczną sporządzenia planu ogólnego.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46 WE (ogólne rozporządzenie o danych osobowych) – RODO (Dz. U. UE L 119, s. 1 ze zm.) informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Baranów, 24-105 Baranów, Rynek 14.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych w Urzędzie Gminy w Baranowie, z którym może się Pani/Pan kontaktować w zakresie przetwarzania danych osobowych pod adresem email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub listownie na adres Urzędu Gminy w Baranowie
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu sporządzenia planu ogólnego i związaną z tym procedurą planistyczną, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, wynikający z art. 13i ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
4. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane:
a) organom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa;
b) podmiotom, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.
5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu a następnie zgodnie z obowiązującą Instrukcją kancelaryjną oraz przepisami o archiwizacji dokumentów 25 lat od roku następnego po zakończeniu sprawy, a następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego, gdzie będą przechowywane wieczyście.
6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo: do uzyskania kopii tych danych, prawo do ich sprostowania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku gdy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych naruszałoby przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
8. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją niepodania danych będzie pozostawienie sprawy bez rozpoznania.
9. W przypadku żądania informacji o źródle danych (art. 15 ust. 1 lit. g RODO), prawo to podlega ograniczeniu, jeżeli wpływa na ochronę praw i wolności osoby, od której dane pozyskano – art. 8a ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Ogłoszenie Stołówka
- Szczegóły
W związku z awarią kotłów parowych w dniach 28-30 kwietnia 2025 r. w szkole podstawowej
nie będzie na obiad zupy.
Drugie danie zgodnie z jadłospisem
Pies szuka właściciela
- Szczegóły
W miejscowości Baranów na terenie szkoły błąkał się młody pies może komuś uciekł. Chwilowo jest mu zapewnione schronienie przez Urząd Gminy. Jeżeli właściciel rozpozna swojego pupila lub ktoś jest zainteresowany przygarnięciem go proszony jest o kontakt pod nr tel. 818864027 wew. 13.
Badania mammograficzne piersi w mammobusie przy Ośrodku Zdrowia ul. Długa 26 w Baranowie (3)
- Szczegóły
OBWIESZCZENIE/ ZAWIADOMIENIE o wydaniu decyzji o ustalaniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (GK.6733.2.4.2024)
- Szczegóły
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572) oraz art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.),
Wójt Gminy Baranów zawiadamia, że:
w dniu 6 marca 2025 r., na wniosek z dnia 12 listopada 2024 r., PGE Dystrybucja S.A., ul. Garbarska 21 A, 20-340 Lublin w imieniu, którego działa Pełnomocnik: Piotr Bujanowicz, ul. Wodna 11G lok. 39, 26-600 Radom, została wydana decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego nr GK.6733.2.2024 dla zamierzenia inwestycyjnego polegającego na: budowie sieci elektroenergetycznej nN w miejscowości Łysa Góra, sytuowanej na działkach o nr ew. 255/1 i 256/1, gm. Baranów
Od powyższej decyzji stronom służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie, ul. Tomasza Zana 38C, 20-601 Lublin za pośrednictwem organu wydającego decyzję tj. Wójta Gminy Baranów, na adres: ul. Rynek 14, 24-105 Baranów, w terminie 14 dni od dnia, w którym zawiadomienie o jej wydaniu w drodze udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Baranów, uważa się za dokonane.
Odwołanie od decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie
Zgodnie z art. 49 § 2 K.p.a. zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło udostępnienie zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Baranów tj. od dnia 6 marca 2025 roku.
W związku z powyższym strony mogą zapoznać się z treścią wydanej decyzji, w lokalu organu administracji publicznej (tj. pok. nr 14, ul. Rynek 14, 24-105 Baranów) po wcześniejszym, telefonicznym umówieniu wizyty z inspektorem prowadzącym sprawę.
Stronie zawiadomionej w drodze udostępnienia zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego organ prowadzący postępowanie, a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, o wydaniu postanowienia, które podlega zaskarżeniu lub decyzji kończącej postępowanie służy prawo złożenia wniosku o wydanie odpisu postanowienia, które podlega zaskarżeniu lub odpisu decyzji. We wniosku wskazać należy sposób i formę, w jakiej odpis żądanego dokumentu ma być stronie udostępniony. Udostępnienie odpisu nie stanowi wydania z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów w myśl art. 73 § 2 k.p.a.
Godziny przyjęć stron: od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 -16.00 (poniedziałek), 7.00 – 15.00 (wtorek-piątek).
Szczeniaki szukają domu
- Szczegóły
Szukamy domów i odpowiedzialnych opiekunów dla tych pięknych szczeniaczków (3 chłopców i 5 dziewczynek).
Jeśli jesteś zainteresowany, zadzwoń: 81 8834027 wew. 13.!
Maluchy mają około 6 tyg. i wyrosną na małe pieski.
Kursy autobusów na linii komunikacyjnej: Michów-Baranów-Puławy i Puławy-Baranów-Michów (okres ferii zimowych)
- Szczegóły
Rago Sp. z o.o. informuje, że od dnia 17.02.2025r. do 28.02.2025r. (okres ferii zimowych) kursy autobusów na linii komunikacyjnej: Michów-Baranów-Puławy i Puławy-Baranów-Michów będą wykonywane :
Michów-Baranów-Puławy: 06:40 (w Baranowie ul. Rynek 06:54)
Puławy-Baranów-Michów: 15:10 i 16:20 (w Baranowie 15:38 i 16:48)
Aktualizacja umów o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków
- Szczegóły
Urząd Gminy Baranów informuje, że od lutego bieżącego roku rozpoczyna wymianę umów o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków. Aktualizacja umów jest związana z potrzebą dostosowania treści umów do obecnie obowiązujących przepisów.
Nowy wzór umowy zostanie dostarczony przez pracownika Biura Obsługi Komunalnej. Wypełnione i podpisane dokumenty należy dostarczyć osobiście w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach. Umowy można również aktualizować w Biurze Obsługi Komunalnej w pokoju nr 1. W czasie aktualizacji poproszeni zostaną Państwo o przedstawienie dowodu osobistego. Proces wymiany umów potrwa kilka miesięcy.
OBWIESZCZENIE/ ZAWIADOMIENIE o wydanych postanowieniach oraz zebraniu dowodów i materiałów do wydania decyzji nr GK.6733.2.2024 o ustalaniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (GK.6733.2.3.2024)
- Szczegóły
Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130) oraz art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
zawiadamia się, że:
zostały wysłane pisma o uzgodnienie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na: budowie sieci elektroenergetycznej nN w miejscowości Łysa Góra, sytuowanej na działkach o nr ew. 255/1 i 256/1, gm. Baranów oraz został zebrany materiał dowodowy.
Pisma o uzgodnienie zostały wysłane do:
- Starosty Puławskiego – Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa;
- Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Dyrektor Zarządu Zlewni w Zamościu;
- Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Puławach.
W związku z powyższym zostały wydane następujące postanowienia uzgadniające lokalizację inwestycji celu publicznego przez:
- Starostę Puławskiego – Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa – postanowienie nr AB.6123.9.2025.ACI z dnia 27.01.2025 r. dokonane na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 6 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Uzgodnień dokonuje się w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego, z tym że zażalenie przysługuje wyłącznie inwestorowi. W przypadku niezajęcia stanowiska przez organ uzgadniający w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie - uzgodnienie uważa się za dokonane.
Niewyrażenie stanowiska w terminie 21 dni od dnia otrzymania projektu decyzji, przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska uznaje się za uzgodnienie decyzji. W przypadku odmowy uzgodnienia projektu decyzji przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska zażalenie przysługuje wyłącznie, jeżeli odmowa uzgodnienia dotyczy rezerwatu przyrody lub nastąpiła z uwagi na możliwość znacząco negatywnego oddziaływania na cele ochrony obszaru Natura 2000.
W związku z powyższym uzgodnienia uważa się za dokonane.
Strony mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy, oraz składać wnioski i uwagi w Urzędzie Gminy w Baranowie, ul. Rynek 14, 24-105 Baranów, pok. nr 14, w godzinach pracy Urzędu, tj. poniedziałek od godz. 800 do godz. 1600, wtorek - piątek od godz. 700 do godz. 1500 w terminie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego w wypadku zawiadomienia przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłaszania, zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Strona 4 z 43































Gmina Baranów informuje, że realizacja zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest – część 2” jest dotowana na podstawie umowy nr 082/2025/D/OZ z dnia 20.06.2025 r. zawartej z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie. Kwota dofinansowania obejmuje 100 % kosztów kwalifikowanych tj. kosztów zbierania, transportu i unieszkodliwienia materiałów zawierających azbest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.