Urząd Gminy w Baranowie informuje, że od dnia 02 stycznia 2023r. w pok. nr 1 będą wystawiane faktury za dystrybucję węgla na rzecz osób fizycznych (mieszkańców Gminy Baranów). Wydanie węgla będzie możliwe od dnia następnego po dniu zapłaty, po telefonicznym powiadomieniu przez firmę prowadzącą dystrybucję węgla.

Uprawnionymi do odbioru węgla są osoby którym przyznano dodatek węglowy.

Informujemy, że w związku z zimową przerwą świąteczną od dnia 27.12.2022 r. na linii komunikacyjnej Puławy - Baranów - Puławy nie będą wykonywane żadne kursy.
Realizację połączeń wznowimy od dnia 02.01.2023 r. w takiej formie jak dotychczas.

/-/ Leszek Wójtowicz
EXPRESSBUS

min Lubelska kuźnia talentów 2021 2023 IIZarząd Województwa Lubelskiego zaprasza

do składania wniosków o przyznanie stypendium w terminie od 2 do 17 stycznia 2023 r. w ramach programu stypendialnego:

"Lubelska kuźnia talentów 2021-2023 II"

Program skierowany jest do uczniów szczególnie uzdolnionych z przedmiotów zawodowych lub z przedmiotów ogólnych: przyrodniczych, informatycznych, języków obcych nowożytnych, matematyki lub przedsiębiorczości. O stypendium ubiegać się mogą uczniowie, którzy są mieszkańcami województwa lubelskiego lub uczą się w województwie lubelskim oraz w roku szkolnym 2022/2023 rozpoczęli naukę w szkołach zawodowych tj: szkołach branżowych, technikach, szkołach policealnych lub szkołach artystycznych (z wyłączeniem szkół dla dorosłych) oraz którzy spełniają wymagane regulaminem kryteria.

Program zakłada przyznanie ponad 70 stypendiów na okres od 01.01.2023 r. do 31.10.2023 r., w kwocie 350 zł miesięcznie - najzdolniejszym uczniom, którzy uzyskają najwyższą punktację w postępowaniu kwalifikacyjnym.

Szczegółowe informacje, w tym regulamin przyznawania stypendiów, instrukcja oraz niezbędne dokumenty dostępne są na stronie internetowej www.lubelskie.pl w zakładce Stypendia.

W przypadku dodatkowych pytań, zachęcamy do kontaktu telefonicznego

z pracownikami Departamentu Kultury, Edukacji i Dziedzictwa Narodowego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie tel. (81) 47 81 459; (81) 44 16 713; (81) 44 16 716

Wnioski o przyznanie stypendium można składać: ® przez placówkę pocztową na adres siedziby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie ul. Artura Grottgera 4, 20-029 Lublin • osobiście w Punkcie Kancelaryjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego

w Lublinie • w formie dokumentu elektronicznego - opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym

Projekt realizowany w ramach Działania 12.4 KSZTAŁCENIE ZAWODOWE 12 Osi priorytetowej Edukacja, kwalifikacje i kompetencje, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Akcja Uniters Latarki dla UkrainyFundacja Uniters (United Volunteers) w ramach akcji „Święta bez taty” zwraca się do Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych oraz Ochotniczych Straży Pożarnych z prośbą o wsparcie organizowanej przez Fundację akcji polegającej na podarowaniu każdemu dziecku na Ukrainie małej latarki jako symbol Światła od Świata.

Ciemne schrony, brak prądu w domu, szkole, przedszkolu ze względu na bombardowania, ciemne korytarze, nieoświetlone ulice i klatki schodowe…- to rzeczywistość ukraińskich dzieci. Wszystkie dzieci boją się ciemności. Razem podarujmy im Światło - Bożonarodzeniowy symbol nadziei i namiastkę poczucia bezpieczeństwa. Chcemy by ta symboliczna latarka, która rozproszy ciemność i strach była dla nich przypomnieniem, że cały Świat jest z nimi.

Prosimy o przyłączenie się do akcji. Niech Wasza MDP lub OSP przeprowadzi zbiórkę latarek na swoim terenie a po ich zebraniu prześle je do Warszawy. Do Waszego punktu z zebranymi przez siebie latarkami mogą zgłaszać się także inne organizacje (szkoły, przedszkola). Akcję przesyłania paczek organizuje wybrana firma kurierska.

Jeśli deklarujesz chęć dołączenia do akcji wypełnij ankietę zamieszczoną pod poniższym linkiem. Otrzymasz wtedy kod uprawniający do bezpłatnej wysyłki paczki. Link: https://forms.gle/dAnSTAr2XnpFqGne6

Fundacja Uniters zawiezie zebrane latarki na Ukrainę, a tam trafią do punktów ich wydawania dzieciom. Punkty będą zorganizowane w każdej wsi, miejscowości, w większych miastach będzie ich kilka. Siły Zbrojne Ukrainy podjęły się współpracy w organizacji tych punktów i zobowiązały się do zapewnienia ich bezpieczeństwa. Dary będą rozdawane przez wyznaczonych żołnierzy, urzędników państwowych i członków organizacji wolontariackich. W pierwszej kolejności adresowane będą na wschodnie tereny Ukrainy, gdzie zniszczenia i cierpienie ludności cywilnej są największe.

Akcja zbierania latarek kończy się w nieprzekraczalnym terminie 6 stycznia 2023. W przypadku dużego zainteresowania termin zakończenia akcji może ulec przyspieszeniu lub wydłużeniu.

Więcej informacji: www.swietabeztaty.pl 

W związku z sytuacją meteorologiczną, spowodowaną przez intensywne opady śniegu, w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkowania obiektów budowlanych Wójt Gminy Baranów przypomina o podjęciu działań profilaktycznych i prewencyjnych polegających na usuwaniu z dachów zalegającego śniegu i lodu.

Zgodnie z art. 61 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) – „właściciel lub zarządca obiektu budowlanego jest obowiązany zapewnić, dochowując należytej staranności, bezpieczne użytkowanie obiektu w razie występowania czynników zewnętrznych oddziaływujących na obiekt, związanych z działaniem człowieka lub sił natury takich jak: intensywne opady atmosferyczne, w wyniku których następuje uszkodzenie obiektu budowlanego lub bezpośrednie zagrożenie takim uszkodzeniem mogące spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska”.

W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, zmierzające do przeciwdziałania katastrofom budowlanym proszę o zwrócenie szczególnej uwagi i dopilnowanie obowiązku usuwania śniegu z dachów wszystkich obiektów budowlanych, a w szczególności odśnieżania dachów obiektów wielkopowierzchniowych i budynków o płaskiej konstrukcji dachów, aby zapobiec ewentualnym sytuacjom kryzysowym.

/-/ Mirosław Roman Grzelak
Wójt Gminy Baranów

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu  i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503) oraz art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000)

zawiadamia się, że:

 zostały wydane następujące postanowienia uzgadniające lokalizację inwestycji celu publicznego dotyczącą wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na przebudowie drogi powiatowej nr 1518L na odcinkach nie objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego w msc.: Gródek, Huta i Łukawka.

przez:

  1. Starostę Puławskiego – Wydział Architektury i Budownictwa – postanowienie nr AB.673.11.1.2022.MOG z dnia 03.11.2022 r. dokonane na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 10a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
  2. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie - postanowienie nr 27/P/3.7/2022 z dnia 31.10.2022 r. dokonane na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 6 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;

oraz został zebrany materiał dowodowy.

Strony mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy, oraz składać wnioski i uwagi  w  Urzędzie Gminy w Baranowie, ul. Rynek 14, 24-105 Baranów, pok. 14, w godzinach pracy Urzędu, tj. poniedziałek od godz. 800  do godz. 1600, wtorek - piątek od godz. 700 do godz. 1500 w terminie 7 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego w wypadku zawiadomienia przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłaszania, zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia. Wójt Gminy Baranów
/-/ Mirosław Roman Grzelak

Wójt Gminy Baranów informuje, że samorząd Gminy Baranów przystąpił do realizacji zadania związanego z dystrybucją węgla kamiennego na potrzeby uprawnionych mieszkańców z terenu Gminy Baranów

docxWNIOSEK O ZAKUP PREFERENCYJNY PALIWA STAŁEGO (WĘGLA KAMIENNEGO)20.02 KB

W związku z przygotowanym przez Rząd RP projektem ustawy regulującej dystrybucję i sprzedaż węgla przez jednostki samorządu terytorialnego, Gmina Baranów przystępuje do wstępnego oszacowania ilości niezbędnego do zamówienia dla naszych mieszkańców węgla.

Pozwoli to określić skalę potrzeb gospodarstw domowych na węgiel i odpowiednio zaplanować działania w zakresie zakupu oraz dystrybucji węgla na terenie naszej gminy. Każde gospodarstwo domowe zlokalizowane na terenie gminy Baranów, które jest zainteresowane kupnem węgla dystrybuowanego przez gminę, może zgłosić zapotrzebowanie telefonicznie pod numerami tel. : 81 8834 027 wew. 21; 663 500 163, w godz. od 07:00 do 15:00.

lub osobiście Urzędzie Gminy w Baranowie (pokój nr 2 lub 8) w terminie do 10 listopada 2022 roku. Węgiel po cenach preferencyjnych będzie mogła zakupić osoba, której przyznano dodatek węglowy i ma wpis w CEEB jako główne źródło – źródło węglowe.

Przy zgłoszeniu prosimy o podanie adresu budynku, numeru telefonu oraz ilości węgla z podaniem asortymentu (miał, groszek/ orzech).

Zgłoszenie zapotrzebowania nie jest równoznaczne ze złożeniem wniosku.

Wnioski będą przyjmowane po wejściu w życie ustawy.

W dniu 25 października 2022 r. stwierdzono przydatność wody do spożycia przez ludzi

Wodociąg zbiorowego zaopatrzenia Baranów zaopatruje w wodę ok. 3334 mieszkańców następujących miejscowości: Baranów, Czołna (część – z wyłączeniem posesji nr: 56-60, 62, 65, 68, 71, 73, 74), Dębczyna, Gródek, Huta, Karczunek, Klin, Kozioł, Łukawica, Łukawka, Motoga, Nowomichowska, Pogonów, Składów, Wola Czołnowska i Zagóźdź.

pdfONS-HK.9020.89.2022 Decyzja stwierdzająca przydatność wody wzz Baranów432.08 KB

Uprzejmie informuję, że w dniu 13 października br. Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, w którym m. in. wydłużono termin składania wniosków o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy, do 31 października br.

Ponadto przepisami ww. rozporządzenia wprowadzono możliwość ubiegania się o pomoc finansową dla rodzin, którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z wystąpieniem w 2022 r. w gospodarstwach rolnych szkód spowodowanych przez suszę, grad, deszcz nawalny, ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, powódź, huragan, piorun, obsunięcie się ziemi lub lawinę. Pomoc będzie udzielana w wysokości:

  • 10 000 zł - w przypadku gdy szkody wynoszą powyżej 30% średniej rocznej produkcji rolnej,
  • 5 000 zł - w przypadku gdy szkody wynoszą nie więcej niż 30% i nie mniej niż 1% średniej rocznej produkcji rolnej.

O pomoc można ubiegać się na wniosek złożony we właściwym biurze powiatowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, na formularzu udostępnionym przez Agencję na jej stronie internetowej, w terminie do 15 listopada 2022 r.