Strona główna
ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NA „NAJPIĘKNIEJSZĄ PALMĘ WIELKANOCNĄ” Baranów 2023 r.
- Szczegóły
- Kategoria: Gminne Centrum Kultury
Dnia 31 marca 2023 r. odbyło się rozstrzygnięcie „Konkursu na Najpiękniejszą Palmę Wielkanocną”.
Przy ocenie brano pod uwagę wykonanie palmy z wykorzystaniem materiałów i tworzyw naturalnych oraz tradycyjnych form zdobniczych.
Zwycięzców wyłoniono na podstawie sumy uzyskanych punktów.
Członkami Komisji oceniającej byli:
- Pan Mirosław Roman Grzelak
- Pan Stanisław Włodarczyk
- Pani Anna Lenartowicz
- Mariusz Wójcik
Zwycięzcy konkursu w kategorii DZIECI I MŁODZIEŻ – INDYWIDUALNEJ:
I MIEJSCE – Laura Łysiak (48 punktów)
I MIEJSCE – Oliwia Kobus (48 punktów)
I MIEJSCE – Kacper Kobus(48 punktów)
I MIEJSCE – Julia Jamioła (48 punktów)
I MIEJSCE – Dawid Jamioła (48 punktów)
I MIEJSCE – Lena Grzechnik (48 punktów)
Zwycięzcy konkursu w kategorii DOROŚLI – INDYWIDUALNEJ:
I MIEJSCE – Adela Rybak (47 punktów)
II MIEJSCE – Barbara Łobacz (44 punktów)
III MIEJSCE – Angelika Doktór (43 punktów)
UDZIAŁ:
- Bożena Kałasa (39 punktów)
- Zofia Wiak (40 punktów)
- Janina Grzelak (37 punktów)
- Krystyna Stachyra (40 punktów)
- Marianna Sobolewska (36 punktów)
- Sabina Warząchowska (42 punktów)
- Zofia Wawer (37 punktów)
- Barabara Ambrożek (40 punktów)
Zwycięzcy konkursu w kategorii DOROŚLI – ZESPOŁOWA:
I MIEJSCE – Zespół Śpiewaczy „Śniadowianki” ze Śniadówki (45 punktów)
II MIEJSCE – Koło Gospodyń Wiejskich „Zagoździanki” z Zagoździa (44 punktów)
II MIEJSCE – Koło Gospodyń Wiejskich w Baranowie (44 punktów)
II MIEJSCE – Zespół Śpiewaczy „Kaolinki” z Baranowa (44 punktów)
II MIEJSCE – Polski Związek Emerytów Rencistów i Inwalidów (44 punktów)
UDZIAŁ:
- Koło Gospodyń Wiejskich „Wolawianki” z Woli Czołnowskiej (38 punktów)
- Koło Gospodyń Wiejskich „HutoWianki” z Huty (39 punktów)
- Koło Gospodyń Wiejskich „Dębowianie” z Dębczyny (42 punktów)
- Koło Gospodyń Wiejskich „Czołnowianki” z Czołny (42 punktów)
- Klub Seniora (40 punktów)
Dziękujemy wszystkim uczestnikom Konkursu na „Najpiękniejszą Palmę Wielkanocną” i zapraszamy do ponownego udziału w przyszłym roku.
Zapraszamy do obejrzenia galerii z tego wydarzenia https://galerie.gminabaranow.pl/index.php/2023/category/450-rozstrzygniecie-konkursu-na-najpiekniejsza-palme-wielkanocna-baranow-2023-r
Szkolenie: Zasady przyznawania płatności w ramach ekoschematów
- Szczegóły
- Kategoria: Rolnictwo
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie informuje, iż na terenie Gminy będą realizowane usługi opiekuńcze.
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia i komunikaty
Osobie samotnej, która z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymaga pomocy innych osób, a jest jej pozbawiona, przysługuje pomoc w formie usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych.
Usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze mogą być przyznane również osobie, która wymaga pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie niezamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić.
Usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz, w miarę możliwości, zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
Specjalistyczne usługi opiekuńcze są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym.
Ośrodek pomocy społecznej, przyznając usługi opiekuńcze, ustala ich zakres, okres i miejsce świadczenia.
Rada gminy określa, w drodze uchwały, szczegółowe warunki przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, oraz szczegółowe warunki częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również tryb ich pobierania.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy doszło do nagłego pogorszenia stanu zdrowia lub gdy objęcie osób usługami opiekuńczymi lub specjalistycznymi usługami opiekuńczymi wynika z konieczności zapewnienia takim osobom odpowiedniej opieki, usługi te mogą być przyznane w trybie pilnym.
Skontrum w Bibliotece
- Szczegóły
- Kategoria: Gminna Biblioteka Publiczna
W dniach 13-17.03.2023 r. z powodu skontrum (inwentaryzacja zbiorów) Gminna Biblioteka Publiczna w Baranowie będzie nieczynna.
Zachęcamy Czytelników do wcześniejszych odwiedzin i wypożyczenia większej ilości książek przed rozpoczęciem skontrum.
Przypominamy, że biblioteka czynna w sobotę (11 marca) w godz. 8.00 - 13.00
Za utrudnienia przepraszamy
Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz nieodpłatna mediacja
- Szczegóły
- Kategoria: Nieodpłatna pomoc prawna
Potrzebujesz pomocy prawnika, doradcy, mediatora? Jesteś w trudnej życiowej sytuacji, na przykład potrzebujesz pomocy w: rozłożeniu długu na raty, w spłacie pożyczek „chwilówek”, masz kłopoty mieszkaniowe, grozi ci eksmisja, masz problemy pracownicze, z egzekucją alimentów, odziedziczyłeś długi, nie wiesz do jakiego urzędu pójść po pomoc, masz inne problemy związane ze sprawami życia codziennego? Skorzystaj z systemu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub nieodpłatnej mediacji.
Harmonogram pracy punktów nieodpłatnej pomocy prawnej w 2023r.
- Szczegóły
- Kategoria: Nieodpłatna pomoc prawna
- punkt I: Puławy, al. Królewska 3, czynny od poniedziałku do piątku
w godz. 00 – 12.00; dodatkowe informacje tel. 81 886 11 69; porad udzielają adwokaci wskazani przez Okręgową Radę Adwokacką w Lublinie, w punkcie w poniedziałki może być także świadczona nieodpłatna mediacja.
- punkt II: Puławy, al. Królewska 3, czynny od poniedziałku do piątku
w godz. 12.00 – 16.00; dodatkowe informacje 81 886 11 69; porad udzielają radcowie prawni wskazani przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Lublinie, w punkcie może być także świadczona nieodpłatna mediacja w poniedziałki, środy, czwartki i piątki.
- punkt III: o charakterze mobilnym, czynny od poniedziałku do piątku
w godz. 8.00 – 12.00; punkt prowadzony jest przez Lubelski Ośrodek Samopomocy w Lublinie zgodnie z harmonogramem:- poniedziałek: Baranów, ul. Rynek 14 (siedziba Urzędu Gminy), w punkcie może być świadczona nieodpłatna mediacja,
- wtorek: Nałęczów, ul. Głębocznica 23a (siedziba świetlicy środowiskowej),
- środa: Janowiec, ul. Radomska 2 (siedziba Urzędu Gminy),
- czwartek: Kurów, ul. I Armii Wojska Polskiego 1 (siedziba Gminnej Biblioteki Publicznej),
- piątek: Końskowola, ul. Lubelska 93 (siedziba Gminnego Ośrodka Kultury).
Pomoc prawna będzie mogła zostać udzielona każdemu, kto jej potrzebuje
i złoży oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.Termin wizyty ustalany jest telefonicznie pod nr tel. 609 009 469
w godz. 7.00-15.00.- punkt I: Puławy, al. Królewska 3, czynny od poniedziałku do piątku
Harmonogram pracy punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w 2023r.
- Szczegóły
- Kategoria: Nieodpłatna pomoc prawna
- punkt I: o charakterze mobilnym, czynny od poniedziałku do piątku
w godz. 8.00 – 12.00; punkt prowadzony jest przez Lubelski Ośrodek Samopomocy w Lublinie zgodnie z harmonogramem:- poniedziałek: Markuszów, (w godz. 9.00-13.00) ul. M. Sobieskiego 1 (siedziba Urzędu Gminy),
- wtorek: Kazimierz Dolny, ul. Szkolna 1 (budynek Gminnego Zespołu Szkół),
- środa: Puławy, ul. Dęblińska 4 (siedziba Urzędu Gminy Puławy),
- czwartek: Puławy, ul. Dęblińska 4 (siedziba Urzędu Gminy Puławy),
- piątek: Żyrzyn, ul. Tysiąclecia 29 (budynek Biblioteki Gminnej).
W punktach może być także świadczona nieodpłatna mediacja od wtorku do piątku.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje rozpoznanie problemu i udzielenie porady dostosowanej do indywidualnej sytuacji osoby korzystającej z porady. Osoba korzystająca jest informowana o przysługujących jej prawach oraz spoczywających na niej obowiązkach.
W razie potrzeby, podczas porady może być sporządzony wspólnie z osobą zainteresowaną plan wyjścia z trudnej sytuacji oraz udzielona pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje różnorodne dziedziny, w tym między innymi kwestie zadłużeń, sprawy mieszkaniowe oraz problemy z zakresu ubezpieczeń społecznych.
Pomoc będzie mogła zostać udzielona każdemu, kto jej potrzebuje i złoży oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.
Termin wizyty ustalany jest telefonicznie pod nr tel. 609 009 469
w godz. 7.00-15.00.
Konkurs na Najpiękniejszą Palmę Wielkanocną 2023 r.
- Szczegóły
- Kategoria: Gminne Centrum Kultury
Gminne Centrum Kultury w Baranowie serdecznie zaprasza do udziału w konkursie na Najpiękniejszą Palmę Wielkanocną
Wydarzenie ma na celu popularyzowanie tradycji związanych z Niedzielą Palmową. Konkurs skierowany jest do mieszkańców z terenu gminy Baranów.
Zgłoszenia będą przyjmowane do dnia 17 marca 2023 r. do godz. 15.00 w Gminnym Centrum Kultury w Baranowie, drogą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., telefonicznie na nr 818834027 wew. 29
Prace należy dostarczyć do dnia 29 marca 2023 r. do godz. 15.00
Ogłoszenie wyników oraz uroczyste wręczenie nagród odbędzie się 02 kwietnia 2023 r. o godz. 12.00 w świetlicy Urzędu Gminy Baranów.
Karta zgłoszenia konkurs na Najpiękniejszą Palme Wielkanocną 202334 KB
Regulamin Palma Wielkanocna 2023218.48 KB
Ogłoszenie o naborze wniosków o udział w programie "Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej"
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia i komunikaty
Zapraszamy rolników prowadzących gospodarstwa rolne zlokalizowane na terenie gminy Baranów, zainteresowanych usunięciem foli i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej (folie rolnicze, siatki i sznurki do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag) do składania wniosków o sfinansowanie kosztów odbioru i utylizacji odpadów pochodzących z działalności rolniczej. Wnioski mogą składać właściciele, użytkownicy wieczyści lub zarządcy nieruchomości rolnych z gminy Baranów, na których znajdują się wyroby z folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z prowadzonej przez nich działalności rolniczej.
Wnioski o udział w programie należy złożyć do dnia 15 marca 2023 r. Planowany termin realizacji zadania to rok 2023.
Wnioski będą przyjmowane w Urzędzie Gminy Baranów mieszczącym się
w Baranowie, ul. Rynek 14, 24 – 105 Baranów. Wniosek może zostać przesłany w sposób tradycyjny na adres Urzędu Gminy Baranów, drogą elektroniczną z podpisem elektronicznym bądź złożony za pośrednictwem platformy e-PUAP. Wnioski złożone po terminie nie zostaną uwzględnione w składanym przez Gminę wniosku.
Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dofinansowania na pokrycie kosztów usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej. Dane
z wniosków są niezbędne do przeprowadzenia analizy możliwości pozyskania przez Gminę Baranów dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Warszawie i określenia skali problemu związanego z odpadami rolniczymi na terenie gminy. W przypadku nieotrzymania przez Gminę Baranów dofinansowania zadanie nie będzie realizowane. Informujemy, że złożenie wniosku nie stanowi zobowiązania mogącego być podstawą do roszczeń.
Kwota dofinansowania z NFOŚiGW nie może przekroczyć 500 zł brutto za tonę przedmiotowych odpadów. W przypadku przekroczenia kwoty maksymalnej czyli 500 zł brutto za 1 tonę odpadów przez Wykonawcę, różnica kosztów zostanie przeniesiona na wytwórcę odpadów, czyli rolnika.
W przypadku rezygnacji z realizacji zadania, Wnioskodawca zobowiązany jest niezwłocznie dostarczyć pismo w tej sprawie do Urzędu Gminy w Baranów.
Program priorytetowy NFOŚiGW nie przewiduje odbioru włókniny używanej przy produkcji warzyw, opakowań po środkach ochrony roślin, beczek, węży gumowych oraz opon rolniczych.
Pomoc przedsiębiorcom sektora produkcji rolnej będzie udzielona zgodnie z przepisami: z zasadami pomocy publicznej określonymi w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z dnia 24.12.2013, str. 9, z późn. zm.: Dz. Urz. UE L I 51 z dnia z 22.02.2019, str. 1) lub rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352, 24.12.2013, str. 1).
Szczegółowe informacje udzielane są pod numerem telefonu tel. (81) 883 40 27 wew. 13.
Strona 4 z 73